مزایای مصرف ویتامین ها
بنابر تحقیقاتی که در نشریه نیوانگلند منتشر شد خطر تولد نوزاد با وزن کم
بنابر تحقیقاتی که در نشریه نیوانگلند منتشر شد خطر تولد نوزاد با وزن کم در زنانی که در دوران بارداری از مکمل های مولتی ویتامین استفاده می کنند به طور قابل توجهی کاهش می یابد. طبق تجقیقاتی که روی 8 هزار و 468 زن باردار صورت گرفت مشخص شد مصرف مکمل های ویتامینی بطور آشکاری از خطر تولد نوزاد با وزن کم و نوزاد کوچک نسبت به سن بارداری (به ترتيب 18 و 23 درصد) مي کاهد. وزن هنگام تولد معمولا تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله سلامت روانی و وضعیت تغذیه مادر قرار دارد و نوزادانی که وزن آنها 2500 گرم کمتر باشد دچار کاهش وزن هستند و این حالت ممکن است با افزایش خطر مرگ و میر نوزاد همراه باشد