ارتباط بين رژيم غذايي كم كربوهيدرات و خطر بيماري قلبي در زنان
امروزه از رژيم هاي غذايي با كربوهيدرات كم براي كاهش وزن و پيشگيري از چاقي حمايت زيادي مي شود
امروزه از رژيم هاي غذايي با كربوهيدرات كم براي كاهش وزن و پيشگيري از چاقي حمايت زيادي مي شود ولي بي خطري طولاني مدت اين رژيم ها تاكنون مورد مطالعه قرار نگرفته است.
محققان در قالب مطالعه سلامت پرستاران در يافتند كه رژيم هاي غذايي كه كربوهيدرات كمتر و پروتئين و چربي بيشتري دارند با افزايش خطر بيماري كرونري قلب در زنان همراه نيستند در صورتي كه رژيم هاي كم كربوهيدرات با منابع گياهي چربي و پروتئين تركيب شوند حتي مي تواند به صورت خفيفي خطر بيماري كرونري قلب را كاهش دهند.